Miksi Cheek lopettaa?

(Kuva: Cheekin Instagram)

Rap-artisti Jare "Cheek" Tiihonen piti tänään tiedotustilaisuuden, jossa ilmoitti lopettavansa uransa ensi vuoden elokuussa keikkaan Lahden mäkimontussa. Koska blogini on niin tuore, että Carla Ahonius ei ollut tajunnut estää saapumasta paikalle, sain vaihdettua Cheekin kanssa myös muutaman sanasen.

Voi sanoa, että lopetat tavallaan huipulla? Miksi nyt on oikea aika lopettaa?

"Oon tehnyt niin hirveesti duunia viimeisen kymmenen vuoden aikana ja tuntuu että tää on vienyt mut niin loppuun.. koen että mulla ei oo artistina enää tarpeeksi saavutettavaa tässä maassa. Et on aika antaa tilaa muille. Haluun tehdä kaiken niin isosti kuin mahdollista ja mitä isompaa sun mielestä on kun kaks stadionkeikkaa ja Vain elämää -kautta?"

Ööö... hyvä uusi levy, jännät musakokeilut, fanit, palo esiintyä?

"Niin mut ISOO ISOO?  Lahden suurmäen torni hei!"

Okei.. minkä sä koet sun uran huippuhetkeksi?

"Mä elän mun unelmaa koko ajan loppuun asti eli tavallaan kaikki mitä teen on yks iso huippuhetki. Oon tehnyt niin hirveesti duunia kunhan nyt jaksan painaa vielä 8kk täysiä niin se vika keikka on varmaan se huippuhetkien huippuhetki sit kun voin sanoo itelleni et Jare, sä oot nyt antanut kaikkes tälle. Mä oon jo etukäteen surullinen kaikkien niiden suomalaisten puolesta, jotka ei nää mua keikalla ens elokuun jälkeen. Ne on jäänyt niin paljosta paitsi. Mut nyt on aika antaa tilaa muille yrittäjille."

Facebook-sivuillasi julkaistiin tänään video. Miksi siitä tehtiin Game of Thrones -vaikutteinen? 

"Oon iso Game of Thrones -fani ja mussa on paljon samaa kuin niissä sarjan hahmoissa.. esim meen aina läpi harmaan kiven kuten Jon Snow ja siks oon ite joutunut tekemään ihan vereslihalla duunia asemani eteen kuten sekin. On ollut tosi vaikeita hetkiä. Mutta siis MISSÄÄN NIMESSÄ tää ei tarkoita sitä että turvaisin Cheek-dynastian jatkuvuuden tekemällä lapsia sukulaisten kanssa... vaikka toisaalta..."

Aivan. Sanoit, että on aika antaa tilaa muille. Mitä se tarkoittaa? Kenet näät sun manttelinperijänä?

"En usko et kukaan pystyy tähän mitä mä oon saavuttanut. Kuka muu muka? Profeetat-projektin myötä aattelin että voisin kasvattaa Elastisesta vähän isomman staran, mut ei siitä sit ollutkaan siihen ja se piti lopettaa lyhyeen muutaman sinkun jälkeen, kun se alensi mun statusta."

Mitä sanottavaa sinulla on niille "epäileville Tuomaille", joiden mielestä lopetat jo ainakin toista kertaa?

Karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Kunnes ei enää kulje ja se on Oskari Onnisen kaltaisten negistelijöiden vika, kun niiden asenne väsyttää kenet tahansa tässä bisneksessä. Ei oo helppoo olla Suomen suurin stara, kun kaikki vaan kyseenalaistaa ja repii joka suuntaan. Nimee yks joka on saavuttanut tässä bisneksessä niin paljon kuin mä? Mut vielä kerran näytän kaikille ja puserran viimeisetkin mehut mitä Jare Tiihosesta lähtee. 

Kommentit