Mitä Robinin paluusta jäi käteen ja muita ajatuksia Nelonen Media... eikun Emma-gaalasta

Robin Packalen Bangkokissa. Kuva: robinpackalen.com

Suomen toiseksi tärkeimmät musiikkipalkinnot eli Emmat on jälleen jaettu. Katsoin Nelonen Median gaalan yllättäen alusta loppuun, mikä on tavallaan saavutus. Suurin syy siihen oli ehkä maailman paras Robin Packalen! Ihanaa, että Robbari on back! Mutta gaalat ovat muutenkin kiinnostavia.

Sen lisäksi huomioita ja hieman kysymyksiä:

Eikö Pyhimyksen ja Anna Puun pystejä olisi voinut jakaa vähän muille? Edes Nelonen Mediassa musavuosi ei ollut NOIN yksitoikkoinen.

Miksi rock-Emmaa ei jaettu suorassa lähetyksessä mutta katsojille aivan yhdentekevä tuottaja-Emma jaettiin?

Miksi suorassa lähetyksessä ei juhlittu Anssi Kelaa (Erikois-Emma) tai Pekka Aarniota (Kultainen Emma). Heidän puheensa olisivat olleet varmasti kiinnostavampia kuin kuusi kertaa Pyhimys (vaikka sinänsä minulla ei mitään Pyhimystä vastaan olekaan, päinvastoin). Nämä linjanvedot ovat katsojan näkökulmasta todella kyseenalaisia. Lisään siihen vielä, että iso osa televisioidusta gaalasta oli sponsoroiden diibadaabaa (XAMK, Genelec jne.) ja Nelonen Median omien radiopersoonien hassuttelua. Ylipäätään, jälleen kerran Emmoista näkyi, että se oli mainostapahtuma eikä vakavasti otettava musiikin juhla.

Miksi Kriitikoiden valinta -Emman voittaja (Ruusut, jihhuuu!) ei taaskaan päässyt gaalaan esiintymään? Sen sijaan siellä oli mm. täysin järjetön tulokaspotpuri, jonka kappaleet eivät sopineet lainkaan yhteen, vaikka ne ovat itsessään hyviä ja jopa erinomaisia.

Kuka olisi etukäteen uskonut, että kaikista maailman ihmisistä Mikael Gabriel olisi Emma-gaalan piristysruiske? Ei kukaan! Kiinnostavaa oli myös, että Sony ei voittanut YHTÄÄN Emmaa. Sen siitä saa, kun haalii talliinsa tubettajia ja luulee heitä poptähdiksi.

Miksi Universal (oletettavasti) tyrmäsi euroviisuhankkeen huonona urasiirtona Robin Packalenille, kun hänen uusi biisinsä I'll Be with You kuulostaa täsmälleen moneltakin viime vuosien euroviisulta? Ja eikö se uusi sinkku olisi voinut olla vähän parempi ylipäätään? Nobody-tonokkeja lavalla pilaamassa sataprosenttista Robbari-kokemusta! Kenen vastuu?! Pelimerkit kv. suosioon eivät ole kovin hyvät, mutta katsellaan, kun lisää musiikkia tulee.

Ja lopuksi: Löytyykö blogin lukijoista ketään, jonka mielestä Apocalyptican, Sannin ja Tipan avausnumerona esitetty uusi kappale Me melkein kuoltiin ei ole, excuse my french, aivan järkyttävää paskaa?

Kommentit